Den Lille Bog om Aplakaens Filosofi – Dansk Anmeldelse.

Den Lille Bog om Alpakaens Filosofi af Jennifer McCartney

Jeg har endnu engang været så heldig at modtage en skøn bog fra HarperCollins, i bytte mod en ærlig anmeldelse.
Og jeg har glæder mig til at læse denne lille fine bog.

Bogen er en selvhjælps bog, og indeholder de typiske elementer for sådan en.
Der er gode råd til hvordan man bør omgås andre mennesker, hvad man bør fokusere på i livet, og hvad man bør ønske for sig selv.
Men bogen kan bare noget andet end en typisk selvhjælp!
Den er nemlig inspireret af alpakaer, og forfatteren giver, via deres livsfilosofi, gode råd og forslag til hvordan vi kan få det bedste ud af livet.

Alt dette er pakket ind i en utrolig sød lille bog, der desuden indeholder små quiz og en masse sjove facts om alpakaer!

Jeg er normalt ikke ret meget til denne type bøger hvis jeg skal være helt ærlig. Jeg syntes hurtigt det bliver for spirituelt for mig. Men denne bog er skrevet med så meget humor og ironiske kommentarer, at det bliver en sand fornøjelse at læse. Derud over er bogen kort, og man føler derfor på ingen måde at man skal kæmpe sig igennem for at finde de råd/områder der faktisk fungerer for en selv.

Det er min opfattelse at hele bogen skal tages med at gran salt. Det er en humoristisk bog, der sammenligner mennesker med muldvarpe og besvimende geder, men samtidig kan man let se hvad der faktisk er relevant og passer på vores verden.
Det er en langt sjovere læseoplevelse at sidde med denne, end med de fleste andre af samme type bøger. Den kan altså bare noget, og giver et smil på læben flere gange undervejs.
Derud over er bogen uden tvivl skrevet af en person med meget stor interesse for alpakaer, og det er altså bare skønt at læse noget der er skrevet med stor passion.

Det er en letlæselig og underholdende bog, der minder os om hvad der har værdi i hverdagen, og hvad vi bør glemme.
Det er altid rart med en påmindelse, og bogen formår at give sådan en sammen med et lille grin og en masse sjove informationer.

Endnu engang tak til HarperCollins, det har været en fornøjelse.

4 ud af 5 stjerner

2 thoughts on “Den Lille Bog om Aplakaens Filosofi – Dansk Anmeldelse.

Leave a comment