Den Lille Bog om Odderens Filosofi

Den Lille Bog om Odderens Filosofi af Jennifer McCartney.

For noget tid siden modtag jeg en skøn pakke med denne fine lille bog og Den lille bog om Dovendyrets Filosofi
af forlaget HarperCollins, efter at have læst den første Den Lille Bog om Aplakaens Filosofi sidste år.
Hver af de tre bøger giver en skøn og positiv energi, motivation til at fokusere på sit velvære og ikke mindst en humor der kan hjælpe på det dårlige humør.

Denne bog er skrevet med odderen som hovedperson. Et legesygt og nysgerrigt dyr, som har et afslappet forhold til livet og dermed ikke er stresset. Hvem kunne ikke godt bruge lidt mindre stress i hverdagen?
Bogen er hyggelig og en utrolig sjov læseoplevelse.

Jeg har med vilje valgt at vente lidt med denne bog, da jeg fandt ud af hvor givende bøgerne faktisk er. Jeg fandt ud af at de, til trods for deres lidt fjollede natur, faktisk kunne give mig lidt i mine dårlige perioder.
Utroligt nok har alle tre bøger passer perfekt ind i hvad der foregik i mit liv og det har faktisk hjulpet mig ret meget. Jeg bøvler pt med dårlige arbejdsforhold, som ikke kun gør min dagligdag på jobbet utryg og uoverskuelig, men også stresser min hverdag og mine fridage. Denne bog viste sig at passe perfekt ind lige nu, og gav mig lidt motivation og et par gode ord med på vejen, som gjorde at mit humør blev løftet og jeg fandt lidt mere ro i mine beslutninger. Jeg er generelt ikke ret meget til selvhjælpsbøger, men disse er bare skrevet med så meget humor, indeholder en hel masse underholdende facts og er slet ikke så højtidelige og seriøse, som den type bøger ellers plejer at være. Det er befriende og underholdende at læse, og man (eller jeg) får en masse gode råd med på vejen.

Derudover indeholder bogen alle de sjove tilføjelser, der gør bogen lidt mere interessant at læse. Der er blandt andet quizzer, lister og andet godt man kan hygge sig med.
Og helt ærligt, så skulle alle bøger indeholde drinks opskrifter og læseforslag! Det er da det bedste!

Jeg er endnu engang imponeret over hvor meget brugbart en sådan bog kan indeholde, når den samtidig laver sjov med den selvhøjtidelige genre, og er baseret på et dyrs livsstil. Bøgerne er så unikke, og simpelthen bare fantastiske!
Jeg har haft en dejlig eftermiddag med bogen, og er utrolig taknemlig over de ting den har kunne give mig med på vejen.
Derud over ved jeg nu en masse mærkelige ting om odderen, og det er jo også altid sjovt!
Bøgerne er små og korte, og kan læses på et par timer (inklusiv pause til at gå ud og lave drinks!) de egner sig til alle, om man er læser eller ej. Og så er de simpelthen så fine at have stående på reolen. Stor anbefaling herfra.

One thought on “Den Lille Bog om Odderens Filosofi

Leave a comment